Amy Harmon - The Bird and the Sword - A madár és a kard


Fülszöveg:

A szerelem valóban nem ismer határokat?

"Csitt, leányom, tartsd magadban! Minden szót, mi elhagyná ajkad! 
Legyen az erőd benned rejlő, ne szólj, ne mondj, míg az idő eljő! 
Tanulj, fejlődj, de ne beszélj, hallgass, lányom, hogy tovább élj!"

Aznap, amikor anyámat megölték, megmondta apámnak, hogy többé nem fogok beszélni, és hogy ha meghalok, ő is velem hal. Azt is megjósolta, hogy a király eladja a lelkét, a fiát pedig elnyeli az ég.

Apám igényt tart a trónra, és most a háttérben várakozik, várja, hogy anyám szavai valóra váljanak. Apám kétségbeesetten vágyik a koronára. Én csak szabad akarok lenni.

Hogy szabad legyek, el kéne szöknöm, de anyám átka és apám kapzsisága fogva tart. Nem tudok beszélni vagy bármilyen hangot hallatni, képtelen vagyok karddal bánni, vagy elcsábítani a királyt. Egy olyan földön, ahonnan minden mágiát kiirtottak, talán a szeretet az egyetlen varázserő. De ki lenne képes szeretni… egy madarat?



“Sírtál…örülök. Nem gyógyulhat be a szív, ha nem gyászolhat.”


Véleményem:

Legelőször a borítója fogott meg a könyvnek, de amikor észrevettem ki is írta, akkor már tudtam, hogy nekem ezt el kell olvasnom. Már olvastam az írónőtől az Arctalan szerelemet és már ott nagyon megfogott a stílusa. Itt sem kellett csalódnom.

Annyira szép az egész szövegkörnyezet, gyönyörűen és érthetően ki tudja fejezni és átadni az olvasónak, az érzéseket és egyszerűen olyan csodálatos módon bánik a szerző a szavakkal, hogy teljesen elvarázsolt olvasás közben. Az egész történet eléggé meseszerű, de mégis úgy van tálalva, hogy teljesen kiszakít a valóságból, ráadásul olyan egyedien van megírva és fogalmazva, hogy csak tátottam a számat. 

Nem egy hosszú könyv, mégis az egész világ és a történet is, szépen lassan bontakozik ki és teljesen érthetően van tálalva. Nem éreztem egyáltalán kevésnek. Egy kerek, egész történetet kaptunk, ami nincs túlírva, nincs túlbonyolítva. Megvan az eleje és a vége, ráadásul egy teljes lezárással, ami meglepő volt számomra, de nagyon tetszett. Külön plusz pont, hogy önálló kötetként is el lehet olvasnia könyvet, hiába egy sorozat első része. 

A történet nem unalmas, folyton fenntartja az olvasó figyelmét, kellően elég akció és fordulat van benne, ahhoz, hogy szinte egy ültő helyébe ki akarja olvasni az ember. Igaz az elején kicsit lassan indul be, de nekem ez nem volt zavaró.

Nagyon tetszett a szerelmi szál, hogy nem egyből durr bele a közepébe, hanem szépen, lassan bontakozik ki. Először érdek kapcsolatnak indul, amiből barátság, majd szerelem alakul ki, ami nagyon különleges és mély.

A karaktereket nagyon megkedveltem, főleg Lark-ot, aki a visszahúzódó stílusa ellenére talpraesett és bátor, nem mellesleg nagyon jószívű is. Ráadásul a képessége és a némasága nagyon különleges és érdekes szereplővé teszi. 

Az elején nem nagyon szerettem Tiras-t, de ahogy haladtam a könyvvel és megértettem a motivációit, már egyre jobban megkedveltem. Őszinte és bátor karakter, nagyon erős jellemmel. Lark-kal tökéletesen kiegészítik egymást.

Mindent összevetve csodálatos egy könyv volt, ennél jobban nem tudom megfogalmazni. Kedvenc lett, úgy érzem ott van csak méltó helyén. Azt hiszem ideje több könyvet is elolvasom az írónőtől.



“Mert a beszéd élő és ható.
Élesebb minden kétélű fegyvernél.
Elhat a szívnek és a léleknek,
az ízeknek és a velőknek megoszlásáig.
Megítéli a gondolatokat
és a szívnek indulatait.”

Összességében: 

Imádtam ezt a könyvet, egy élmény volt olvasni. Egy nagyon izgalmas történet, tele érzelemmel, akcióval, romantikával, így az olvasót el tudja repíteni egy teljesen más világba. A könyv hangulata, mondanivalója, a mágia, mind tökéletesen működött, így együtt és Amy a szavaival még egyedibbé varázsolta. Aki szereti a romantikus fantasy-t és a meséket annak kötelező olvasmány, hiszen a mesék mindig csodaszépek, nem számít mennyi idősek is vagyunk. Nekem  ez 5 csillag, egyértelműen, úgyhogy olvassátok, szeressétek ti is!


Könyvinfó:

Írta: Amy Harmon
Eredeti cím: The Bird and the Sword
Kiadó: Könyvmolyképző
Megjelenés: 2021.
Oldalszám: 368.oldal
Sorozat: A madár és a kard krónikái 1. rész
Besorolás: fantasy, ifjúsági, romantikus


Értékelésem:




Share this:

,

Megjegyzések

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése