Simone St. James - Alkony Motel



Fülszöveg:

New York állam északi része, 1982: Viv Delaney New Yorkba készül, és hogy megkeresse a pénzt az útra, elvállal egy éjszakai recepciós állást a Fell kisvárosában található Alkony Motelben. A hely azonban nagyon furcsa hangulatot áraszt magából, ráadásul hamarosan kísérteties és ijesztő dolgok történnek.
New York állam északi része, 2017: Carly Kirk sosem volt képes elfelejteni a nagynénje, Viv történetét, akinek titokzatos módon nyoma veszett az Alkony Motelben, még mielőtt ő megszületett volna. Úgy dönt, hogy Fellbe költözik és felkeresi a motelt. Megérkezve gyorsan rájön, hogy nem sok változott 1982 óta… és nemsokára őt is hatalmába keríti a rejtély, ami egykor Viv végzete lett.


"A szél csapdosta a nyakamat, és a motel cégére különös, zümmögő hangot hallatott a fejem fölött. Arrébb léptem, és a parkoló felé indultam, miközben a szemem a motelt pásztázta."


Véleményem:

Vegyesek az érzéseim a könyvvel kapcsolatban, tetszett, jó kis könyv volt, de kicsit másra számítottam. Nem igazán horror, hiába a címke rajta a molyon, inkább kriminek mondanám. A történet két idősíkon játszódik, 1982-ben megismerjük Viv-et, aki az Alkony Motelben dolgozik, mint éjszakai recepciós. Nyomozásba kezd a városban történt gyilkosságok után, majd hirtelen eltűnik. 2017-ben pedig Viv unokahúga Carly, akit sosem hagyott nyugodni eltűnt nagynénje sorsa, a városba érkezik és ő is nyomozni kezd, hogy feltárja a múlt titkait. 
Nagyon érdekes ez a két síkon játszódó történet, nekem így nagyon tetszett. Egyrészt a 1982-es szálon megismerjük Viv-et, halad előre a sztori és megtudjuk mi is történt vele pontosan. Másrészt a 2017-es síkon pedig Carly nyomozását követhetjük nyomon, így ugyanazt a történetet kapjuk, de egészen másképp, és másik szemszögből. A végére pedig összeérnek a szállak és kerek egész lesz a történet. Hiába ugyanazt a történetet kapjuk mindkét idősíkon, mégsem érezhető ismétlésnek, az egész tökéletesen kiegészíti egymást, az egész sztori gondosan felépített. 
Talán számomra Viv szemszöge jobban tetszett, kicsit jobban magával ragadott. De mindkét szemszög olvasmányos, pörgős, gyorsan lehet haladni vele.
A könyv hangulata egyedi, borzongató, és egy különös sötét atmoszféra lengi körül. Nekem nagyon tetszett főleg, így Halloween körül. Azt viszont sajnálom, hogy a szellemek nem kaptak nagyobb szerepet. Úgy éreztem olvasás közben, hogy csak díszletek, előjöttek bizonyos időközönként, de nem történt különösebben semmi, nem tudjuk meg miért vannak ott, mit akarnak és mi lesz velük.
A nyomozós szál izgalmas volt és érdekes, a nagy csavarra a végén nem számítottam, meglepett. 
A könyv közepét kissé vontatottnak éreztem, a végére viszont annyira felgyorsultak az események, hogy alig tudtam követni. Kicsit összecsapottnak éreztem, mintha nem lenne eléggé kidolgozva, hiányérzetet hagyott maga után és sok kérdés megválaszolatlan maradt. Az epilógus, nagyon cuki, de szerintem nem illik bele ebbe a történetbe, úgy érzem kilóg a sorból. 



"Az, aki képes igazán egyedül lenni, összezárva a saját gondolataival-erősebb bárkinél. Az készen áll. Jöhet bármi."

Összességében: 

Az alapötlet nagyon jó és érdekes, a két idősík, remek megvalósítás, nekem nagyon tetszett. Persze voltak hibái a könyvnek, mégis teljesen magába szippantott és élveztem az olvasását. A történet hangulata sötét és borús, és bár a szellemek kissé háttérbe szorulnak, ettől független ideális olvasmány lehet október végére. Én csak ajánlani tudom, ha szeretitek a krimiket és a sötét hangulatú könyveket, akkor olvassátok el bátran.



"Mert ha nő vagy, számodra a világ egy veszélyes hely."


Könyvinfó:

Írta: Simone St. James
Eredeti cím: The Sun Down Motel
Kiadó: Agave Könyvek
Eredeti megjelenés: 2020.
Oldalszám: 372. oldal
Sorozat: -
Besorolás: krimi, thriller

Értékelés:




Share this:

,

Megjegyzések

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése