V. E. Schwab - Gallant



Fülszöveg:


"Az ​árnyak nem valóságosak,
az álmok nem árthatnak neked,
és mindaddig biztonságban leszel, amíg távol maradsz Gallanttól."

Olivia Prior egész életében azon tűnődött, ki ő valójában és hova tartozik. Ebben egyedül egy vékony, ütött-kopott napló van a segítségére: az anyjáé volt, tele bejegyzésekkel és képekkel, amelyek arra utalnak, hogy a nő elvesztette az eszét, ráadásul a rajzok alig többek tintapacáknál… amíg Olivia észre nem veszi bennük egy kéz, egy ajtó, egy virág és egy koponya körvonalait. Nem sokkal később levelet kap, melyben hazahívják Gallantba. A helyre, ahová az anyja naplója szerint soha nem szabad mennie.

Olivia mégis útra kel. Mi mást tehetne?

Gallantban aztán rátalál az utolsó élő rokonára és a családi kúriára bálteremmel, szalonnal, dolgozószobával és egy hatalmas, színpompás kerttel, valamint egy málladozó fallal és egy vaskapuval, amit soha nem szabad kinyitnia.

Azonban senki nem tud a levélről.

És senki nem árulja el Oliviának, mi kísérti az unokatestvérét az álmaiban, mi történt az anyjával és mi rejtőzik a fal túloldalán.

Vajon az árnyak hívták haza a lányt?

És, ha igen, mit kérnek érte cserébe?


"– Mindennek van árnyéka – kezdi. – Még a világnak is, amiben élünk. És ahogy az az árnyékoknál lenni szokott, kell lennie egy helynek, ahol az árnyék érintkezik a forrásával."


Véleményem:

Most egy kicsit fáj a szívem, hogy csak 3 csillagot adtam erre a könyvre. Nagyon kíváncsi voltam már erre a történetre. A borító elképesztően szép és a kötetben lévő rajzok pedig gyönyörűek. Legfőképpen ez keltette fel az érdeklődésemet és ezért is éreztem, hogy nekem ezt a könyvet még idén el kell olvasnom. Sajnos nem azt kaptam, amit vártam tőle. De kezdjük is az elején.

Olivia egy leányintézetben nevelkedik, nem ismeri a szüleit, csak az édesanyja naplója az, ami segít neki átvészelni ezen a borzasztó helyen. Nem tud beilleszkedni, érzi, hogy ő más, mint a többiek, amin az sem segít, hogy látja a ghúlokat (szellemeket). Aztán hirtelen egyik nap kap egy levelet a nagybácsikájától, hogy mindenhol keresték már és azt szeretné, hogy végre haza térjen Gallant-ba. Olivia alig várja, hogy maga mögött hagyja az utálatos iskolát és végre egy rendes otthonra leljen. Mégis mikor megérkezik Gallant-ba nem az várja, amire számít és van egy súlyos titok is amire fényt kell derítenie, úgy hogy egyre mélyebbre ás a családja múltjában.

Az egész könyv egy gótikus, sötét mese, néhány horrorosabb elemmel fűszerezve, ami inkább a fiatalabb korosztálynak szól. Ne várjunk nagy csavarokat és a cselekmény is eléggé semmilyen. Inkább a hangulat ami megfogja az embert ebben a könyvben. Az írónő ezt egész szépen megírta és az atmoszféráját az egész helynek jól tudta érzékeltetni, átadni az olvasónak. Maga a történet és a ház ahol játszódik, érdekes volt, de sokkal többet vártam tőle, nincsen rendesen kidolgozva. Nagyon lassan indul be a cselekmény, a könyv feléig szinte alig történik valami, majd hirtelen felgyorsulnak az események, ez miatt számomra túl összecsapott lett a vége.

Amit még hiányoltam az a karakterek kidolgozottsága. Senkihez sem tudtam elég közel kerülni, nem is nagyon ismertem meg őket. Egyedül Olivia karaktere, ami erősebbre sikerült, de talán azért, mert néma és így a gondolatai által ismerhettük meg a világot az érzéseit, belső vívódásait.

A túlvilági szál kicsit értelmetlenek és zavarosnak tűnt nekem, sokkal jobban ki lehetett volna fejteni a történéseket, mert így csak egy nagy kuszaságot kaptam.

V. E. Schwab jól írta meg ezt a történetet, gyorsan is haladtam vele, mégis egész végig olvasás közben hiányérzetem volt és sajnos ez meg is maradt még akkor is mikor becsuktam a könyvet. Kevésnek éreztem, kíváncsi lettem volna a Pior család mélyebb történetére, pontosan hogyan is működik ez a két világ és milyen hatással vannak egymásra, mi lesz most Oliviával és a kapuval.


"Kezdi megtanulni, hogy a valóság ingoványos, és nem egy jól kivehető fekete vonal, hanem egy elmosódó szélekkel rendelkező forma, benne sok szürkeséggel."


Összességében:

Maga a kivitelezés gyönyörű, a illusztrációk szépek és szorosan kapcsolódnak a történethez. Hangulatos kis könyv a maga gótikus, horror elemeivel, de a hangulat az, ami igazán megfogja az olvasót és beszippantja. A megfogalmazás és az írásmód a toppon volt. Az alapötlet nagyon jó lett volna, csak valahogy kidolgozatlan maradt. Sajnos a karakterek sincsenek alaposan kidolgozva, se a világ, ami a könyv alapját adja. Lehet csak az én ízlésemnek nem jött be, de sajnos nekem ez most csalódás volt. Mindenesetre ajánlom azoknak, akik egy könnyedebb, sötét és borzongató mesére vágynak.


"Olivia végigsimít a grafiton, és az álmokon töri a fejét. Azokon a fajta álmokon, amelyek túlnőnek az alvás bugyrain, és egészen az ágyig érnek. Azokon, amelyek megsimogatják az arcát, vagy a sötétségbe vonszolják."


Könyvinfó:

Írta: V. E. Schwab
Eredeti cím: Gallant
Kiadó: Agave Könyvek
Eredeti megjelenés: 2022.
Oldalszám: 320. oldal
Sorozat: - 
Besorolás: fantasy, horror, ifjúsági, krimi, thriller


Értékelésem:



Share this:

,

Megjegyzések

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése